')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Skinak_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://k3t.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

sharj

چهارشنبه 06 تیر 1403

تیم ملی فوتبال ایران

درباره ما
برترین،جالب ترین
به نام خدا به برترین جالب ترین خوش آمدید. برای بهره گیری از امکانات بشتر در سایت عضو بشوید
امکانات جانبی
تبلیغات

جستجوگر پیشرفته سایت



جستجو



Google




در اين وبلاگ

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
2 1262 k3t_admin
0 577 peel
0 2846 k3t_admin
6 1486 k3t_admin
0 752 k3t_admin
0 1920 k3t_admin
3 1141 k3t_admin

تیم ملی فوتبال ایران

ایران
آرم پیراهن/لوگوی فدراسیون
فدراسیون فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
کنفدراسیون کنفدراسیون فوتبال آسیا
سرمربی پرچم پرتغال کارلوس کی روش[۱]
دستیار پرچم پرتغال آنتونیو سیموئز
پرچم ایالات متحده آمریکا پرچم ایران امید نمازی
کاپیتان پرچم ایران جواد نکونام
بیشترین بازی ملی پرچم ایران علی دایی (۱۴۹ بازی)
بیشترین گل ملی پرچم ایران علی دایی (۱۰۹ گل)
ورزشگاه خانگی ورزشگاه آزادی
کد فیفا IRN
رده‌بندی فیفا ۴۴
پایین‌ترین رده در فیفا ۱۲۲ (می ۱۹۹۶)
رده الو ۳۱
برترین رده الو ۱۵ (می ۲۰۰۵)
پایین‌ترین رده الو ۷۳ (ژانویه ۱۹۶۴)
Team colours
Kit body iran home 2010.png
Team colours
Team colours
Team colours
Team colours
لباس اول
Team colours
Kit body iran away 2010.png
Team colours
Team colours
Team colours
Team colours
لباس دوم
 
نخستین بازی ملی
پرچم افغانستان افغانستان ۰ - ۰ ایران Flag of Iran
(کابل، افغانستان؛ ۱ ژانویه، ۱۹۴۱)
بهترین پیروزی
پرچم ایران ایران ۱۹ - ۰ گوآم پرچم گوآم
(تبریز، ایران؛ ۲۴ نوامبر، ۲۰۰۰[۲])
بدترین شکست
پرچم ترکیه ترکیه ۶ - ۱ ایران Flag of Iran
(استانبول، ترکیه؛ ۲۸ مه، ۱۹۵۰)
پرچم کره جنوبی کره جنوبی ۵ - ۰ ایران Flag of Iran
(توکیو، ژاپن؛ ۲۸ مه، ۱۹۵۸)
پرچم مجارستان مجارستان ۵ - ۰ ایران Flag of Iran
(مونیخ، آلمان؛ ۲۷ اوت، ۱۹۷۲)
جام جهانی
حضور ۳ (نخستین ۱۹۷۸)
بهترین نتیجه مرحله گروهی، ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶
نام منطقه‌ای جام ملت‌های آسیا
حضور ۱۲ (نخستین ۱۹۶۸)
بهترین نتیجه قهرمان ۱۹۶۸، ۱۹۷۲، ۱۹۷۶

تیم ملی فوتبال ایران یک تیم فوتبال بین‌المللی است که به نمایندگی از ایران به میدان می‌رود. این تیم زیر نظر فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

تیم ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به شمار می‌رود که تاکنون سه بار قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ شده‌است و نیز طی سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ موفق شده‌است ۳ بار در جام جهانی فوتبال حضور یابد.

بهترین گل زن تاریخ فوتبال ایران علی دایی با ۱۰۹ گل زده آقای گل فوتبال ملی جهان است.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال ناصر حجازی رابه عنوان دومین دروازه‏ بان برتر قرن بیستم قاره آسیا معرفی کرده‌است.

تا کنون در سال‌های ۱۹۹۶، ۱۹۹۹، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ چهار بازیکن ایرانی موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن سال آسیا شده‌اند.خداداد عزیزی، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی چهار بازیکنی هستند که بهترین بازیکن آسیا شده‌اند.

سرمربی تیم ملی ایران در حال حاضر کارلوس کی روش می‌باشد.

درآخرین رده‌بندی فیفا تیم ملی ایران در رتبه ۴۴ جهان و چهارمین تیم برتر آسیااست.(تااکتبر ۲۰۱۲)

 

تاریخچه

 سال‌های نخست

نخستین بازی رسمی تیم ملی فوتبال ایران به تاریخ ۴ شهریور سال ۱۳۲۰ خورشیدی برمی‌گردد. در این تاریخ ایران برابر تیم افغانستان به میدان رفت. این بازی که خارج از خانه و در کشور افغانستان برگزار شد ۰ - ۰ مساوی به پایان رسید. در دو دهه بعد اتفاق خاصی در فوتبال ایران رخ نداد، اما در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی ایران توانست به عنوان یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی جایگاه ثابتی برای خود دست و پا کند. طی آن سال‌ها ایران موفق شد سه بار پیاپی در ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ به مقام قهرمانی دست یابد. ایران هرگز نتوانست بار دیگر به چنین عنوانی دست یابد اما موفق شد چهار بار به مقام سوم این مسابقات برسد. تیم ملی همچنین چهار بار مقام قهرمانی بازی‌های آسیایی را طی سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۹۰، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ به دست آورده‌است.

ناصر حجازی
علی پروین بازیکن تیم ملی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی

 دهه هشتاد میلادی

دهه هشتاد میلادی کشور ایران درگیر انقلاب و جنگی هشت ساله بود. این سال‌ها دوران رکود فوتبال در ایران نیز بود. در این دهه ایران نتوانست به جام جهانی صعود کند.

 دهه نود میلادی

پس از مدتی رکود فوتبال ایران در دههٔ نود میلادی از نو متولد شد. اگر چه ایران نتوانست در دو جام جهانی ۹۰ و ۹۴ شرکت کند، با پیدایش پدیده‌های نظیر علی دایی، خداداد عزیزی، کریم باقری و در سال‌های آخر این دهه مهدی مهدوی‌کیا، ایران جانی تازه گرفت در سال‌های پایانی این دهه ایران موفق شد دومین حضور خود را در جام جهانی تجربه کند.

حضور در تورنمنت‌ها

جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین

up

تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ ۲۵ نوامبر سال ۱۹۷۷ موفق شد استرالیا را با نتیجه ۱ - ۰ در حضور ۹۰۰۰۰ هوادار در تهران شکست دهد و به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین راه یابد. این نخستین حضور ایران در یک جام جهانی بود. ایران بازی نخست خود را در مقابل هلند با نتیجه ۳ - ۰ واگذار کرد، اما در بازی دوم خود برابر اسکاتلند شگفتی آفرید و با گل دانائی‌فرد به نتیجه تساوی ۱ - ۱ دست یافت. گل اسکاتلند در این بازی نیز از روی اشتباه مدافع ایرانی آندرانیک اسکندریان ثبت شد. بازیکنان ایرانی بازی سوم خود را به رغم نمایش خوبی که ارائه دادند با نتیجه سنگین ۴ - ۱ به پرو واگذار کردند. تنها گل ایران را حسن روشن به ثمر رساند.

 جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه
Soccer.Field Transparant.png
عابدزاده
محمدخانی
پاشازاده
خاکپور
زرینچه
مهدوی‌کیا
میناوند
استیلی
باقری
عزیزی
دایی
ترکیب ایران در جام جهانی ۱۹۹۸
همچنین ببینید: مقدماتی جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ (پلی‌آف آسیا-اقیانوسیه)

در نوامبر ۱۹۹۷ میلادی، ایران در شرایطی دشوار برای حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ به دیدار استرالیا رفت. هر دو بازی با نتیجه تساوی پایان گرفت، اما ایران به لطف قانون گل‌زده در خانهٔ حریف توانست به جام جهانی راه یابد. بازی برگشت ایران در مقابل استرالیا تا دقایق پایانی ۲ - ۰ به سود میزبان بود اما دو گل کریم باقری و خداداد عزیزی نتیجه را به نفع ایران رقم زد. هواداران فوتبال در ایران از آن بازی با عنوان حماسه ملبورن یاد می‌کنند.[۱۱][۱۲][۱۳][۱۴] در این تورنمنت ایران به همراه آلمان، یوگسلاوی و آمریکا در یک گروه قرار گرفت. ایران در بازی اول در مقابل یوگسلاوی با نتیجه ۱ - ۰ نتیجه را واگذار کرد. ایران در این بازی نمایش خوبی ارائه کرد و یوگسلاوی تنها از روی ضربه آزاد میهائیلوویچ که درون دروازه نیما نکیسا دروازه‌بان دوم ایران جای داد، توانست برتری را از آن خود کند. ایران توانست نخستین پیروزی خود در مسابقات جام جهانی را برابر آمریکا به دست آورد، این بازی با نتیجه ۲ - ۱ به سود ایران خاتمه یافت. گل‌های ایران را حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا به ثمر رساندند. گلی که استیلی با ضربه سر درون دروازه آمریکا قرار داد بعدها گل قرن نامیده شد.

مهدی مهدوی کیا

بازی ایران و آلمان در شهر مون‌پلیه برگزار شد و با نتیجه ۲ - ۰ به سود آلمان خاتمه یافت. گل‌های آلمان را الیور بیرهوف در دقیقه ۵۰ و یورگن کلینزمن در دقیقه ۵۸ به ثمر رساندند.

 جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن

با توجه به میزبانی کره و ژاپن و با توجه به حضور میزبانان جام جهانی بدون حضور در دور مقدماتی تنها ۵/۲ سهمیه دیگر برای قاره آسیا برای حضور در جام جهانی باقی ماند. تیم‌ها در دور دوم مرحله مقدماتی در دو گروه ۴ تیمی به مصاف یکدیگر رفتند که دو تیم اول مستقیما به جام جهانی صعود می‌کردند و تیم‌های دوم دو گروه با یکدیگر در دو بازی رفت و برگشت بازی کرده و برنده ان دو دیدار باید با تیم پانزدهم قاره اروپا دو دیدار رفت و برگشت را برگزار می‌کرد تا چهره تیم دیگر صعود کننده مشخص گردد. تیم ایران در دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن در حالی که در بازی آخر می‌توانست با پیروزی برابر بحرین مستقیما به جام جهانی صعود کند، ۳ بر ۱ مغلوب این تیم شد و نتوانست به طور مستقیم به این بازی‌ها صعود کند و به بازی پلی‌آف رفت. در این مرحله ایران به سرمربی‌گری میروسلاو بلاژویچ با تیم دوم گروه دیگر یعنی امارات به مسابقه پرداخت. و ایران این تیم را در تهران در حضور ۵۰۰۰۰ نفر با نتیجه ۱ - ۰ شکست داد. گل ایران را کریم باقری به ثمر رساند. در دور برگشت نیز ایران بازی را با نتیجه ۳ - ۰ برنده شد. این بازی در حضور ۲۰۰۰۰ تماشاگر اماراتی در ورزشگاه آل نهیان برگزار شد و گل‌های ایران را علی دایی، کریم باقری و مهرداد میناوند به ثمر رساندند.

ایران راهی دور بعد شد تا با تیم اروپایی جمهوری ایرلند مصاف دهد. روز ۱۹ آبان سال ۱۳۸۰ ایران در حضور ۳۵۰۰۰ تماشاگر در ورزشگاه دوبلین با نتیجه ۲ - ۰ شکست خورد. بهترین بازیکن این مسابقه دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایرلند جنوبی شناخته شد او در طول مسابقه توانست دو موقعیت تک به تک را از علی کریمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران بگیرد و ایران را در گلزنی در خانه حریف ناکام گذارد. بازی برگشت روز ۲۴ آبان همان سال در ورزشگاه آزادی برگزار شد. تیم ایرلند ۲ سال بود در مسابقات رسمی شکست نخورده بود، اما ایران موفق شد این تیم را در حضور ۱۰۰۰۰۰ تماشاگر با نتیجه ۱ بر ۰ شکست دهد. گل ایران را یحیی گل‌محمدی به ثمر رساند. ایران در مجموع دو بازی با نتیجه ۲ - ۱ شکست خورد و نتوانست به جام جهانی صعود کند. تماشاگران با توجه به عدم گلزنی ایران در ۷۰ دقیقه نخست و از دست دادن موقعیت‌های به دست امده از سوی مهاجمان خصوصا علی کریمی، از دقیقه ۷۰ به بعد اعتراض بسیاری نشان دادند. پس از این شکست بلاژویچ برکنار و دستیار وی برانکو ایوانکوویچ جایگزین وی شد.

جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان

تیم ملی فوتبال ایران در ۲۵ مرداد ۱۳۸۵، دیدار با سوریه، ورزشگاه آزادی تهران، ایستاده از راست: صادقی، فکری، شکوری، نیکبخت، عنایتی، نکونام. نشسته از راست: مهدوی‌کیا، تیموریان، خطیبی، معدنچی، طالبلو

ایران با مربی‌گری برانکو ایوانکوویچ توانست به راحتی به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان صعود کند و هنوز یک بازی به پایان رقابت‌های مقدماتی مانده بود که ایران به این جام جهانی راه یافت. این سومین حضور ایران در جام‌های جهانی بود.

مقدماتی

در دور نخست ایران با قطر، لائوس و اردن هم‌گروه شد. تیم ایران ابتدا ۳ - ۱ قطر را برد، سپس لائوس را ۷ - ۰ شکست داد، آن‌گاه برابر اردن در ورزشگاه آزادی ۱ - ۰ شکست خورد. در دور برگشت بازی‌ها ایران در بازی نخست باید اردن را شکست می‌داد. فدراسیون توانست وحید هاشمیان را راضی کند تا پس از مدت‌ها به تیم ملی بازگردد. همین بازیکن در بازی با اردن با پاس گلی که در دقیقه ۸۱ به علی‌رضا واحدی نیکبخت داد زمینه‌ساز شکست اردن در خانه شد. این بازی با نتیجه ۲ - ۰ به پایان رسید و گل دوم را علی دایی در دقیقه ۹۰ ثبت کرد. در بازی بعدی با قطر هاشمیان بار دیگر درخشید و با گل‌زنی در دقایق ۸ و ۸۹ حضوری مؤثر داشت. نتیجه پایانی این بازی ۳ - ۲ به سود ایران بود. دیگر گل ایران را آرش برهانی در دقیقه ۷۷ درون دروازه قطر جای داد. ایران در بازی آخر بار دیگر لائوس را ۷ - ۰ شکست داد و به عنوان تیم نخست گروه به دور بعدی صعود کرد.

در مرحله بعد ایران با ژاپن، کره شمالی و بحرین در یک گروه قرار گرفت. در دیدار نخست ایران برابر بحرین با نتیجه ۰ - ۰ متوقف شد. بازی دوم بار دیگر با درخشش هاشمیان همراه شد، ایران در این بازی توانست ژاپن را با دو گل این بازیکن ۲ بر ۱ شکست دهد. در بازی سوم مقابل کره شمالی، تیم ملی موفق شد با دو گل میزبان خود را مغلوب کند. گل‌های ایران را مهدوی‌کیا در دقیقه ۳۴ و نکونام در دقیقه ۸۰ درون دروازه رقیب جای دادند. بازی برگشت در مقابل کره شمالی با نتیجه ۱ - ۰ و گل دقیقه ۴۵ رحمان رضایی به سود ایران پایان پذیرفت تا تیم ملی در بازی بعدی به مصاف تیم بحرین برود. ایران در صورت تساوی برابر بحرین هم بدون احتساب بازی پایانی برابر ژاپن به جام جهانی صعود می‌کرد. تیم ایران توانست این بازی را با گل دقیقه ۴۸ محمد نصرتی در آزادی برنده شود و به جام جهانی راه یابد. در بازی آخر این گروه ایران در یک دیدار تشریفاتی برابر میزبانش ژاپن ۲ - ۱ شکست خورد. تنها گل ایران را دایی در دقیقه ۷۸ از روی نقطه پنالتی درون دروازه ژاپن جای داد. بدین ترتیب ایران با ۱۳ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه بعد از ژاپن راهی دور نهایی جام جهانی شد.

دوره پایانی

تیم ملی در برابرآنگولا در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶.

ایران در جام جهانی به همراه پرتغال، آنگولا و مکزیک در گروه D این رقابت‌ها قرار گرفت. ایران پیش از ورود به آلمان نتوانست بازی‌های تدارکاتی مناسبی برگزار کند. به همین دلیل تیم ملی به آمادگی کامل نرسید و نتوانست نتایج خوبی در این مسابقات کسب کند.

ایران بازی نخست را ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) در ورزشگاه نورنبرگ در حضور ۴۱۰۰۰ تماشاگر و برابر مکزیک برگزار کرد. ایران در نیمه اول بازی خوبی به نمایش گذاشت. نیمه دوم مکزیک سه تعویض انجام داد، و ایران دیگر نتوانست کاری از پیش ببرد. در پایان ایران با نتیجه ۳ - ۱ بازی را واگذار کرد. تک گل ایران را گل‌محمدی به ثمر رساند. پس از این بازی به شدت از حضور علی دایی در تیم انتقاد شد. این بازیکن در بازی بعد بر روی نیمکت نشست دایی بعدها گفت برخی بازیکنان به وی پاس نمی‌دادند. در بازی دوم برابر پرتغال نیز ایران در نیمه نخست خوب ظاهر شد، اما در نیمه دوم باز هم نمایش ضعیفی ارائه داد و در پایان با نتیجه ۲ - ۰ این بازی را نیز باخت. بازی با پرتغال در فرانکفورت روز ۲۷ خرداد و در حضور ۴۸۰۰۰ تماشاگر برگزار شد. بازی سوم ایران روز ۳۱ خرداد در لایپزیک در حضور ۳۸۰۰۰ تماشاگر مقابل آنگولا انجام شد. در این بازی نیز ایران مقابل حریفی که نخستین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کرد با نتیجه ۱ - ۱ متوقف شد. تنها گل ایران را سهراب بختیاری‌زاده به ثمر رساند. با این تساوی ایران تنها یک امتیاز کسب کرد و از راه‌یابی به دور بعد بازماند.

نمایش ضعیف ایران انتقادات مردم و مطبوعات را به دنبال داشت. استفاده از علی دایی که در آن زمان ۳۶ ساله بود، عدم استفاده از برخی بازیکنان، ضعف مهاجمان که هیچ گلی به ثمر نرساندند، ضعف جسمانی بازیکنان، فقدان انسجام تیمی و حاشیه‌های فراوان اطراف تیم ملی برخی از این انتقادات بود.

جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی

ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ در مسابقات مقدماتی قاره آسیا شرکت کرده‌است. این تیم به همراه کویت، سوریه و امارات متحده عربی در گروه ۵ این رقابت‌ها قرار گرقت و با ۱۲ امتیاز به دور بعدی مسابقات صعود کرد. ایرانیها هر سه بازی دور رفت را با مساوی به پایان رساندند، اما هر سه بازی دور برگشت را با پیروزی خاتمه بخشیدند.

ایران در بازی نخست خود برابر سوریه با نتیجه ۰ - ۰ متوقف شد. این بازی در استادیوم آزادی برگزار شد. پس از آن ایران به مصاف کویت رفت که این بازی نیز در کویت با نتیجه ۲ - ۲ به پایان رسید. گل‌های ایران را علی‌رضا نیکبخت واحدی در دقیقه ۲ و سید جلال حسینی در دقیقه ۵ به ثمر رساند. اما در ادامه نتوانست برتری خود را حفظ کند و با دریافت دو گل در دقایق ۳۸ و ۸۲ که به دلیل اشتباه در خط دفاعی درون دروازه ایران جای گرفت دو امتیاز حساس این بازی را از دست داد. ایران در سومین بازی خود در این گروه روز ۱۷ خرداد سال ۱۳۸۷ در آزادی به دیدار امارات متحده عربی رفت و در این بازی توانست نتیجهٔ ۰-۰ را کسب کند و در بازی برگشت در شهر ابوظبی در ورزشگاه العین توانست این تیم را با یک گل در دقیقهٔ ۹ ببرد.

تیم ایران در تاریخ ۲۵ خرداد به تیم ملی فوتبال سوریه در ورزشگاه العباسیون دمشق رفت و با پیروزی مقتدرانهٔ ۲-۰ توانست صعود خود را به مرحلهٔ بعدی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی صد در صد کند. در این بازی غلامرضا رضایی در دقیقه ۶۴ و محسن خلیلی در دقیقه ۹۰+۵ گل زدند. محسن خلیلی در این بازی اولین گل ملی خود را به ثمر رساند.

تیم ایران با پیروزی ۲-۰ مقابل تیم ملی فوتبال کویت با ۱۲ امتیاز به مرحلهٔ بعدی این رقابت‌ها راه بافت. گل‌های این بازی را جواد نکونام در دقیقهٔ ۱۷ که اولین گل او در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۰ بود و غلامرضا رضایی در دقیقهٔ ۹۰+۲ به ثمر رسیدند.

ایران در پایان این مرحله با ۱۲ امتیاز در رده اول این گروه قرار گرفت و به همراه امارات به مرحلهٔ بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ صعود کرده‌است.[

ایران در مرحله دوم رقابت‌ها در یک گروه پنج تیمی که شامل تیم‌های امارات، کرهٔ شمالی و جنوبی و همچنین عربستان است قرار دارد. دو تیم اول این گروه به طور مستقیم و تیم سوم پس از برد در برابر تیم سوم گروه دیگر و بعد از آن در برابر نماینده اقیانوسیه به جام جهانی صعود خواهند کرد. ایران در بازی اول در ریاض ۱-۱ با تیم عربستان مساوی کرد. تک گل ایران را جواد نکونام به ثمر رساند. در بازی دوم ایران موفق شد ۲-۱ با گلهای مهدوی کیا و نکونام کره شمالی را با شکست از تهران بدرقه کرد. در بازی سوم ایران که باید امارات را شکست می‌داد در یک بازی پر اشتباه در ورزشگاه آل مکتوم ۱-۱ مقابل این تیم مساوی کرد. تنها گل ایران را کریم باقری به ثمر رساند. در این مسابقه سید مهدی رحمتی دروازه بان ایران بهترین بازیکن میدان شناخته شد. در بازی بعدی ایران در ورزشگاه آزادی در حضور ۸۰٬۰۰۰ هوادار در برابر تیم کره جنوبی بازی کرد که در آن بازی ابتدا ایران توسط جواد نکونام به گل رسید اما در دقایق پایانی بازی پارک جی سونگ نتیجه را مساوی کرد. در بازی بعد ایران مغلوب شد. پس از این بازی علی دایی از سمت خود برکنار شد و محمد مایلی کهن به عنوان سرمربی انتخاب شد اما بدون انجام حتی یک بازی در پی اتفاقاتی که بعد از بازی استقلال - سایپا روی داد و بیانیهٔ توهین آمیزش، وی در تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ با صدور بیانیه‌ای دیگر از ادامه مربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران استعفا کرد. او در این بیانیه با سخره گرفتن انتقاداتی که از وی شده وضعیت فوتبال ایران را با زبان کنایه زیر سوال برد.] فدراسیون فوتبال نیز بلافاصله با این استعفا موافقت نمود. بعد از مایلی کهن نوبت افشین قطبی بود تا هدایت تیم ایران را در دست بگیرد.

نخستین بازی تیم ملی با هدایت افشین قطبی مقابل کره شمالی در کشور کره شمالی بود که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.. بازی بعدی مقابل امارات بود در ورزشگاه آزادی که این بازی با تک گل علی کریمی به سود ایران به پایان رسید. بازی آخر در شهر سئول مقابل تیم کره جنوبی بود. تیم ایران در صورت پیروزی می‌تواست به جام جهانی صعود کند. تیم ملی ایران ابتدا با گل دقیقه ۵۲ مسعود شجاعی از حریف پیش افتاد اما مانند بازی رفت پارک جی سونگ در دقیقه ۸۲ بازی را به تساوی کشاند و با توجه به تساوی بدون گل تیم‌های عربستان و کره شمالی، تیم ملی ایران از رسیدن به جام جهانی بازماند.

 جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

 مقدماتی

تبم ملی ایران برای حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ با هدایت کارلوس کیروش در نخستین مرحله در دو بازی رفت و برگشت به مصاف تیم مالدیو رفت.

در بازی رفت تیم ایران موفق شد با گل‌های کریم انصاری‌فرد در دقایق ۴ و ۶۱، علی کریمی در دقیقه ۶۸ و سعید دقیقی در دقیقه ۸۶ تیم مالدیو را در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۴ بر صفر شکست دهد.

در بازی برگشت که به میزبانی مالدیو برگزار می‌شد ایران با ارائه یک بازی ضعیف با نتیجه دور از انتظار ۱-۰ و تک گل محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۴۵ تیم مالدیو را شکست دهد و در مجموع با نتیجه ۵-۰ به مرحله بعد راه یابد.

مرحله اول گروهی

در مرحله بعد تیم ایران با تیم‌های قطر، بحرین و اندونزی همگروه شد در این مرحله که تیم ملی با قدرت حاضر شد توانسته در ۵ بازی خود با ۳ برد و ۲ تساوی صعودش را قطعی و بازی آخر با قطر در ورزشگاه آزادی در ۱۰ اسفند تشریفاتی شود ایران با ۱۱ امتیاز قطر با ۹ امتیاز بحرین با ۶ امتیاز و اندونزی با ۰ امتیاز در رده‌های ۱ تا ۴ قرار بگیرند تا الان صعود ایران و حذف اندونزی قطعی شده و صعود قطر هم تقریبا هموار شده‌است ایران در اولین بازی گروهی در استادیوم خانگی اش در شبی که به نظر میامد مردان کیروش کار سختی در مقابل اندونزیایی‌ها ندارند با دو گل جواد نکونام و تک گل آندرانیک تیموریان توانست اندونزی را که تماما به دفاع پرداخته بود و به تساوی قانع بود را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد تا چهار روز آینده به سراغ تیم قطر در شهر دوحه برود. بازی با قطر که در نیمه نخست بی حرکت بود با تساوی به پایان رسید تا تمام چشمها به نیمه آخری بسته شود که بلکه فوتبال بهتری از دو تیم قوی فوتبال آسیا ببینند. نیمه دوم هم ناگهان با حملات ایران شروع شد تا در همان اوایل بازی ایران یک گل از حریف جلو بیافتد ولی قطریها که رازی به باخت خانگی نبودند بی مهابا شروع به حملات طوفانی از قلب دفاع ایران کردند تا بلاخره گل مساوی را بزنند. گرچه به نظر می‌رسید حق ایران برد بود ولی طرفین به تساوی قانع شدند. ایران در روز سوم این مسابقات میزبان بحرینی بود که ایران در صورت پیروزی تقریبا نصف راه رو می‌رفت اما ایران در این بازی هم از بحرین انتقام سختی گرفت هم خود را مدعی اصلی صعود به جام جهانی. ایران با شش گل جلال حسینی، هادی عقیلی، آندرانیک تیموریان، کریم انصاری‌فرد، غلامرضا رضایی و مجتبی جباری بحرین را در هم کوبید. ایران در چهارمین بازی خود و در اولین بازی برگشت رو در روی بحرین در منامه قرار گرفت و درپایان ایران و بحرین به تساوی ۱-۱ رضایت دادند بحرین در آخرین دقایق نیمه اول روی ضربه آزاد و دفع ناقص مهدی رحمتی به گل رسیدو توپ برگشت به دهانه دروازه فرستاده شد و گل به ثمر رسید اما این پایان کار نبود ایران حملاتش را شدید تر کرد و در دقیقه ۹۳ روی ارسال جواد نکونام و ضربه سر قاضی به تیر و در برگشت مجتبی جباری گل تساوی را وارد دروازه بحرین کرد. ایران در ۴ روز بعد در جاکارتا رو در روی اندونزی قرار گرفت و در پایان ایران با نتیجه ۴-۱ اندونزی را شکست داد و کار راحتی در این بازی داشت گل‌های ایران را میلاد میداوودی مجتبی جباری غلامرضا رضایی و جواد نکونام از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند ایران در اخرین بازی خود در ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ با قطر به تساوی ۲-۲ رسید و به مرحله بعد صعود کرد. هر دو گل ایران در این بازی توسط اشکان دژاگه هافبک ولفسبورگ آلمان به ثمر رسید.مرحله دوم این رقابت ها نیز در جریان است و تیم ایران هم اکنون در شرایط سختی قرار دارد.

 

جام ملت‌های آسیا

جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸

ایران در سه دوره نخست جام ملت‌های آسیا (۱۹۵۶، ۱۹۶۰ و ۱۹۶۴) غایب بود. اما در جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ نخستین حضور خود را تجربه کرد و البته میزبانی بازی‌ها را نیز بر عهده گرفت. همه بازی‌ها در ورزشگاه امجدیه برگزار شد. ایران در این دوره که دوره چهارم جام بود به همراه ۴ تیم دیگر رقابت می‌کرد: اسرائیل، برمه، تایوان، هنگ کنگ. ایران با ترکیبی از جوانان جویای نام و برخی ستارگان قدیمی با مربی‌گری محمود بیاتی به این مسابقات پا گذاشته بود. در بازی نخست به تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۴۷ خورشیدی برابر هنگ کنگ، ایران با نتیجه ۲ - ۰ و گل‌های همایون بهزادی و علی جباری به پیروزی رسید. ۲۰۰۰۰ تماشاگر از این بازی دیدن کردند. سه روز بعد ایران به مصاف تایوان رفت و این تیم را با حساب ۴ - ۰ در حضور ۳۰۰۰۰ تماشاگر شکست داد، گل‌های ایران را همایون بهزادی، حسین کلانی، اکبر افتخاری و حسین فرزامی به ثمر رساندند. ۲۶ اردیبهشت ایران با برمه دیدار کرد و توانست این بازی را هم با نتیجه ۳ - ۱ و گل‌های حسین کلانی، اکبر افتخاری و همایون بهزادی در حضور ۳۰۰۰۰ تماشاگر شکست دهد. ایران بازی پایانی را در ۲۹ اردیبهشت و مقابل اسرائیل برگزار کرد. این بازی در حضور ۳۰۰۰۰ تماشاگر برگزار شد و ایران توانست با گل‌های بهزادی و قلیچ‌خانی پیروز و فاتح جام شود.بدین ترتیب ایران در همه بازی‌های خود پیروز شد. پس از این قهرمانی تهران غرق در شادی شد و برای نخستین بار فوتبال مردم ایران را به خیابان‌ها کشاند.

جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲

در پنجمین دوره جام ملت‌ها ایران مدافع عنوان قهرمانی بود. تیم‌های بیشتری در این دوره شرکت کرده بودند و بنا بر این دوره مقدماتی بازی‌ها نیز برگزار شد. رقابت‌های نهایی در کشور تایلند و شهر بانکوک برگزار می‌شد. تیم‌ها به دو گروه ۴ تیمی تقسیم شدند. ایران با مربی‌گری محمد رنجبر در این رقابت‌ها حاضر شده بود و در بازی نخست که روز ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۵۱ خورشیدی و در حضور ۲۰۰۰ تماشاگر برگزار شد به مصاف کامبوج رفت. این بازی که در ورزش‌گاه ملی بانکوک انجام شد با دو گل حسین کلانی و صفر ایرانپاک و با نتیجه ۲ - ۰ به سود ایران خاتمه یافت. روز ۱۹ اردیبهشت ایران در حضور ۵۰۰۰ نفر به دیدار عراق رفت و این بازی را نیز با هت‌تریک حسین کلانی با نتیجه ۳ - ۰ به سود خود پایان بخشید. روز ۲۳ اردیبهشت ایران به مصاف میزبان بازی‌ها یعنی تایلند رفت. این بازی با استقبال تماشاگران تایلندی برگزار شد و حدود ۲۰۰۰۰ نفر از این بازی دیدن کردند. ایران با دو پیروزی پیشین از گروه خود صعود کرده بود و این بازی در حقیقت تشریفاتی محسوب می‌شد، به همین دلیل تیم ملی ایران از بازیکنان ذخیره خود استفاده کرد. بازی زیر باران شدید آغاز شد و تا دقیقه ۸۰ با نتیجه ۲ - ۰ به سود میزبان ادامه یافت. در دقایق پایانی علی جباری موفق شد ۳ بار پیاپی دروازه تیم تایلندی را باز کند تا نتیجه ۳ - ۲ به سود ایران خاتمه یابد. روز ۲۶ اردیبهشت ایران بار دیگر برای انجام دیدار نیمه‌پایانی به مصاف کامبوج رفت و توانست این بار هم با نتیجه ۲ - ۱ و گل‌های صفر ایرانپاک و پرویز قلیچ‌خانی (پنالتی) به پیروزی دست یابد و راهی بازی فینال شود. بازی پایانی برابر کره جنوبی روز ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۵۱ خورشیدی در حضور ۱۵۰۰۰ تماشاگر در ورزشگاه ملی بانکوک برگزار شد و در خاتمه با نتیجه ۲ - ۱ به سود ایران پایان یافت. گل‌های ایران را علی جباری و حسین کلانی (در وقت اضافی) به ثمر رساندند. این بازی در تهران به صورت زنده از تلویزیون دولتی پخش شد.

 جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶
نوشتار اصلی: جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶

ششمین دوره جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۷۶ به میزبانی ایران برگزار شد. تیم ایران در گروه دوم بازی‌ها با دو تیم عراق و یمن جنوبی همگروه بود.

در دیدار نخست تیم ایران موفق شد با گل‌های ناصر نورایی و حسن روشن در دقایق ۴۵ و ۵۸ تیم عراق را با دو گل شکست بدهد.

در بازی دوم تیم ایران با نتیجهٔ پرگل ۸ بر صفر تیم یمن جنوبی را در هم کوبید. گل‌های این بازی را غلامحسین مظلومی در دقایق ۶۳ و ۷۴ و ۸۰، علی‌رضا عزیزی در دقایق ۱۷ و ۷۳، ناصر نورایی در دقایق ۴۰ و ۴۲ و علیرضا خورشیدی در دقیقه ۴۵ به ثمر رساندند.

در مر حله نیمه نهایی تیم ایران به مصاف چین رفت که این بازی در وقت‌های قانونی گلی در بر نداشت. در وقت‌های اضافی این تیم ایران بود که با گل‌های علیرضا خورشیدی در دقیقه ۱۰۰ و حسن روشن در دقیقه ۱۱۹ موفق شد دو بر صفر چین را شکست داده و به فینال صعود کند

در دیدار فینال ایران به مصاف تیم کویت رفت که موفق شد این تیم را با تک گل علی پروین شکست داده و برای سومین بار پیاپی قهرمان آسیا شود.

تیم ایران در این دوره منصور رشیدی را درون دروازه داشت و با زدن ۱۳ گل حتی یک گل دریافت نکرد.

در این دوره از بازیها مربیگری تیم ملی فوتبال ایران را حشمت مهاجرانی بر عهده داشت.

ورزشگاه

نوشتار اصلی: ورزشگاه آزادی تهران
نمایی از ورزشگاه بزرگ آزادی تهران

ایران بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کند. اگر چه آزادی را استادیوم صد هزار نفری می‌نامند، گنجایش آن ۹۰۰۰۰ نفر است.
ورزشگاه آزادی که تا پیش از انقلاب آریامهر نامیده می‌شد در آغاز برای میزبانی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ ساخته شد. در قسمت شمالی ورزشگاه اسکوربورد رنگی نصب شده‌است که بیش از ۱۰۴ متر مربع مساحت دارد و یکی از بزرگ‌ترین صفحه‌های نمایش جهان به شمار می‌رود.
تا پیش از ساخته شدن آزادی، بازی‌های تیم ملی در استادیوم امجدیه (شهید شیرودی) برگزار می‌شد.

تیم ملی ایران چند بازی را نیز در شهر تبریز و در ورزشگاه‌های تختی و یادگار امام برگزار کرده‌است، که از جمله می‌توان به رقابت‌های دور نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ و تورنمنت چهار جانبه ال‌جی در سال ۲۰۰۲ اشاره کرد. نکته شایان یادآوری این است که پرگل‌ترین بازی تیم ملی ایران که در برابر گوام و با نتیجه ۰-۱۹ به پایان رسید، در ورزشگاه تختی تبریز انجام شده‌است.

پوشاک تیم ملی ایران

بازه زمانیسازنده البسه
۱۹۷۸ پرچم آلمان آدیداس
۱۹۹۳–۱۹۹۸ پرچم ایران تولیدی شکاری
۱۹۹۸–۲۰۰۰ پرچم آلمان پوما
۲۰۰۰–۲۰۰۴ پرچم ایران تولیدی شکاری
۲۰۰۴–۲۰۰۶ پرچم ایران دایی
۲۰۰۶–۲۰۰۷ پرچم آلمان پوما
۲۰۰۷–۲۰۰۸ پرچم ایران مجید
۲۰۰۸–۲۰۰۹ پرچم ایران دایی
۲۰۰۹–۲۰۱۱ پرچم ایتالیا لگیا
۲۰۱۱–۲۰۱۲ پرچم آلمان اول‌اشپورت
۲۰۱۲ پرچم آلمان پوما
۲۰۱۲ پرچم ایران مجید
۲۰۱۲– پرچم آلمان اول‌اشپورت

نتایج

نتایج در جام جهانی

جام جهانی فوتبال مقدماتی جام جهانی
میزبان/سالدوررتبهبازیبردتساویباختگ. ز.گ. خ.بازیبردتساویباختگ. ز.گ. خ.
۱۹۳۰ تا ۱۹۷۰ حضور نداشت - - - - - - - - - - - - -
پرچم آلمان غربی ۱۹۷۴ راه نیافت - - - - - - - ۸ ۵ ۱ ۲ ۹ ۶
پرچم آرژانتین ۱۹۷۸ دور ۱ ۱۴ام ۳ ۰ ۱ ۲ ۲ ۸ ۱۲ ۱۰ ۲ ۰ ۲۰ ۳
پرچم اسپانیا ۱۹۸۲ حضور نداشت - - - - - - - - - - - - -
پرچم مکزیک ۱۹۸۶ عدم راه‌یابی به دلیل نپذیرفتن
بازی در منطقه بی‌طرف
- - - - - - - - - - - - -
پرچم ایتالیا ۱۹۹۰ راه نیافت - - - - - - - ۶ ۵ ۰ ۱ ۱۲ ۵
پرچم ایالات متحده آمریکا ۱۹۹۴ راه نیافت - - - - - - - ۱۱ ۵ ۳ ۳ ۲۳ ۱۳
پرچم فرانسه ۱۹۹۸ دور ۱ ۲۰ام ۳ ۱ ۰ ۲ ۲ ۴ ۱۷ ۸ ۶ ۳ ۵۷ ۱۷
پرچم کره جنوبیپرچم ژاپن ۲۰۰۲ راه نیافت - - - - - - - ۱۴ ۹ ۳ ۲ ۳۶ ۹
پرچم آلمان ۲۰۰۶ دور ۱ ۲۵ام ۳ ۰ ۱ ۲ ۲ ۶ ۱۲ ۹ ۱ ۲ ۲۹ ۷
پرچم آفریقای جنوبی ۲۰۱۰ راه نیافت - - - - - - - ۱۴ ۵ ۸ ۱ ۱۵ ۹
پرچم برزیل ۲۰۱۴                 ۷ ۵ ۲ ۰ ۲۰ ۳
پرچم روسیه ۲۰۱۸ آغاز نشده‌است
پرچم قطر ۲۰۲۲
مجموع ۳/۱۹ - ۹ ۱ ۲ ۶ ۶ ۱۸ ۱۰۰ ۶۰ ۲۶ ۱۴ ۲۲۱ ۷۲
بازی‌های جام جهانی (بر اساس حریف)
برابربردتساویباختجمع
Flag of Peru.svg پرو ۰ ۰ ۱ ۱
Flag of Germany.svg آلمان ۰ ۰ ۱ ۱
Flag of the United States.svg ایالات متحده ۱ ۰ ۰ ۱
Flag of Portugal.svg پرتغال ۰ ۰ ۱ ۱
Flag of Mexico.svg مکزیک ۰ ۰ ۱ ۱
Flag of the Netherlands.svg هلند ۰ ۰ ۱ ۱
Flag of SFR Yugoslavia.svg یوگسلاوی ۰ ۰ ۱ ۱
Flag of Scotland.svg اسکاتلند ۰ ۱ ۰ ۱
Flag of Angola.svg آنگولا ۰ ۱ ۰ ۱
جمع ۱ ۲ ۶ ۹
تاریخچه جام جهانی
سالدورنتیجهحاصل
۱۹۷۸ دور ۱ Flag of Iran ایران ۱ – ۴ Flag of Peru.svg پرو باخت
دور ۱ Flag of Iran ایران ۰ – ۳ Flag of the Netherlands.svg هلند باخت
دور ۱ Flag of Iran ایران ۱ – ۱ Flag of Scotland.svg اسکاتلند تساوی
۱۹۹۸ دور ۱ Flag of Iran.svg ایران ۰ – ۱ Flag of SFR Yugoslavia.svg یوگسلاوی باخت
دور ۱ Flag of Iran.svg ایران ۲ – ۱ Flag of the United States.svg ایالات متحده برد
دور ۱ Flag of Iran.svg ایران ۰ – ۲ Flag of Germany.svg آلمان باخت
۲۰۰۶ دور ۱ Flag of Iran.svg ایران ۱ – ۳ Flag of Mexico.svg مکزیک باخت
دور ۱ Flag of Iran.svg ایران ۰ – ۲ Flag of Portugal.svg پرتغال باخت
دور ۱ Flag of Iran.svg ایران ۱ – ۱ Flag of Angola.svg آنگولا تساوی

 نتایج در المپیک

بازی‌های المپیک مقدماتی المپیک
میزبان/سالدوربازیبردتساویباختگ. ز.گ. خ.بازیبردتساویباختگ. ز.گ. خ.
۱۹۰۰ تا ۱۹۶۰ حضور نداشت - - - - - - - - - - - -
پرچم ژاپن ۱۹۶۴ دور ۱ ۳ ۰ ۱ ۲ ۱ ۶ ۶ ۴ ۱ ۱ ۱۴ ۳
پرچم مکزیک ۱۹۶۸ راه نیافت - - - - - - - - - - - -
پرچم آلمان غربی ۱۹۷۲ دور ۱ ۳ ۱ ۰ ۲ ۱ ۹ ۵ ۳ ۲ ۰ ۶ ۰
پرچم کانادا ۱۹۷۶ یک‌چهارم پایانی ۳ ۱ ۰ ۲ ۴ ۵ ۴ ۳ ۱ ۰ ۸ ۱
پرچم اتحاد جماهیر شوروی ۱۹۸۰ راه یافت ولی بازی‌ها را تحریم کرد - - - - - - ۵ ۳ ۲ ۰ ۱۸ ۲
پرچم ایالات متحده آمریکا ۱۹۸۴ راه نیافت - - - - - - - - - - - -
پرچم کره جنوبی ۱۹۸۸ راه نیافت - - - - - - ۲ ۱ ۰ ۱ ۲ ۲
Total بهترین: یک‌چهارم پایانی ۹ ۲ ۱ ۶ ۶ ۲۰ ۲۲ ۱۴ ۶ ۲ ۴۸ ۸

* پس از المپیک ۱۹۹۲ تیم ملی زیر ۲۱ سال در بازی‌ها شرکت می‌کند.

 نتایج در جام ملت‌های آسیا

جام ملت‌های آسیا مقدماتی جام ملت‌های آسیا
میزبان/سالدوربازیبردتساویباختگ. ز.گ. خ.بازیبردتساویباختگ. ز.گ. خ.
پرچم هنگ کنگ ۱۹۵۶ راه نیافت - - - - - - - - - - - -
پرچم کره جنوبی ۱۹۶۰ حذف در مقدماتی - - - - - - ۶ ۳ ۱ ۲ ۱۲ ۱۰
پرچم اسرائیل ۱۹۶۴ راه نیافت - - - - - - - - - - - -
Flag of Iran ۱۹۶۸ قهرمان ۴ ۴ ۰ ۰ ۱۱ ۲ حضور مستقیم به دلیل میزبانی
پرچم تایلند ۱۹۷۲ قهرمان ۵ ۵ ۰ ۰ ۱۲ ۴ حضور مستقیم به دلیل قهرمانی
Flag of Iran ۱۹۷۶ قهرمان ۴ ۴ ۰ ۰ ۱۳ ۰ حضور مستقیم به دلیل میزبانی
پرچم کویت ۱۹۸۰ مقام سوم ۶ ۳ ۲ ۱ ۱۶ ۶ حضور مستقیم به دلیل قهرمانی
پرچم سنگاپور ۱۹۸۴ مقام چهارم ۶ ۲ ۴ ۰ ۸ ۳ ۵ ۵ ۰ ۰ ۲۱ ۲
پرچم قطر ۱۹۸۸ مقام سوم ۶ ۲ ۲ ۲ ۳ ۴ ۴ ۲ ۲ ۰ ۶ ۱
پرچم ژاپن ۱۹۹۲ دور ۱ ۳ ۱ ۱ ۱ ۲ ۱ ۲ ۲ ۰ ۰ ۱۰ ۰
پرچم امارات متحده عربی ۱۹۹۶ مقام سوم ۶ ۳ ۲ ۱ ۱۴ ۶ ۶ ۶ ۰ ۰ ۲۷ ۱
پرچم لبنان ۲۰۰۰ یک‌چهارم پایانی ۴ ۲ ۱ ۱ ۷ ۳ ۶ ۴ ۱ ۱ ۱۶ ۲
پرچم چین ۲۰۰۴ مقام سوم ۶ ۳ ۳ ۰ ۱۴ ۸ ۶ ۵ ۰ ۱ ۱۶ ۵
پرچم اندونزیپرچم مالزیپرچم تایلندپرچم ویتنام۲۰۰۷ یک‌چهارم پایانی ۴ ۲ ۲ ۰ ۶ ۳ ۶ ۴ ۲ ۰ ۱۲ ۲
پرچم قطر۲۰۱۱ یک چهارم پایانی ۴ ۳ ۰ ۱ ۶ ۲ ۶ ۴ ۱ ۱ ۱۱ ۲
پرچم استرالیا ۲۰۱۵ آغاز نشده‌است
مجموع ۳ قهرمانی ۵۸ ۳۴ ۱۷ ۷ ۱۱۲ ۴۱ ۴۷ ۳۵ ۷ ۵ ۱۳۱ ۲۵
** رنگ طلایی نشان می‌دهد که تیم قهرمان شده‌است و
رنگ قرمز نشان می‌دهد که تیم میزبان مسابقات بوده‌است.

 نتایج در بازی‌های آسیایی

میزبان/سالدوربازیبردتساویباختگ. ز.گ. خ.
پرچم هند دهلی نو ۱۹۵۱ نایب‌قهرمان ۳ ۲ ۰ ۱ ۲ ۱
پرچم فیلیپین مانیل ۱۹۵۴ راه نیافت - - - - - -
پرچم ژاپن توکیو ۱۹۵۸ دور ۱ ۲ ۰ ۰ ۲ ۰ ۹
پرچم اندونزی جاکارتا ۱۹۶۲ راه نیافت - - - - - -
پرچم تایلند بانکوک ۱۹۶۶ نایب‌قهرمان ۷ ۴ ۰ ۳ ۹ ۶
پرچم تایلند بانکوک ۱۹۷۰ دور ۱ ۲ ۰ ۱ ۱ ۲ ۳
Flag of Iran تهران ۱۹۷۴ قهرمان ۷ ۷ ۰ ۰ ۲۰ ۱
پرچم تایلند بانکوک ۱۹۷۸ راه نیافت - - - - - -
پرچم هند دهلی نو ۱۹۸۲ یک‌چهارم‌پایانی ۴ ۲ ۰ ۲ ۳ ۲
پرچم کره جنوبی سئول ۱۹۸۶ یک‌چهارم‌پایانی ۵ ۳ ۱ ۱ ۱۳ ۲
پرچم چین پکن ۱۹۹۰ قهرمان ۵ ۴ ۱ ۰ ۷ ۱
پرچم ژاپن هیروشیما ۱۹۹۴ دور ۱ ۴ ۱ ۲ ۱ ۵ ۲
پرچم تایلند بانکوک ۱۹۹۸ قهرمان ۸ ۷ ۰ ۱ ۲۵ ۷
مجموع ۳ قهرمانی ۴۷ ۳۰ ۵ ۱۲ ۸۶ ۳۴

* پس از بازی‌های آسیایی سال ۲۰۰۲ تیم زیر ۲۳ سال
در این بازی‌ها شرکت می‌کند.

 نتایج مسابقات فوتبال غرب آسیا

میزبان/سالدوربازیبردتساویباختگ. ز.گ. خ.
پرچم اردن ۲۰۰۰ قهرمان ۵ ۴ ۱ ۰ ۷ ۱
پرچم سوریه ۲۰۰۲ مقام سوم ۴ ۱ ۲ ۱ ۴ ۳
پرچم ایران ۲۰۰۴ قهرمان ۴ ۴ ۰ ۰ ۱۷ ۳
پرچم اردن ۲۰۰۷ قهرمان ۴ ۳ ۱ ۰ ۵ ۱
پرچم ایران ۲۰۰۸ قهرمان ۴ ۴ ۰ ۰ ۱۳ ۲
پرچم اردن ۲۰۱۰ نایب قهرمان ۴ ۲ ۱ ۱ ۸ ۵
مجموع ۴ قهرمانی ۲۵ ۱۸ ۵ ۲ ۵۴ ۱۵

[ویرایش] نتایج جام اکو

سالدور
Flag of Iran ۱۹۶۵ قهرمان
پرچم پاکستان ۱۹۶۷ نایب‌قهرمان
پرچم ترکیه ۱۹۶۹ نایب‌قهرمان
Flag of Iran ۱۹۷۰ قهرمان
پرچم پاکستان ۱۹۷۴ نایب‌قهرمان
پرچم ایران ۱۹۹۳ قهرمان

 مربیان

 مربیان گذشته

#نامملیتدورانبازیبردتساویباختدرصد پیروزیافتخارات
۱ حسین صدقیانی پرچم ایران ۱۹۴۱-۱۹۵۰ ۳ ۲ ۰ ۱ %۶۷  
۲ مصطفی سلیمی پرچم ایران ۵ مارس ۱۹۵۱ – ۲ آوریل ۱۹۵۲ ۵ ۲ ۲ ۱ %۴۰ مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۱
  ادموند ماسایوفسکی پرچم اتریش مارس ۱۹۵۶– آگوست ۱۹۵۷ ۰ ۰ ۰ ۰  
۳ حسین صدقیانی پرچم ایران ۲۶ مه ۱۹۵۸ – ۲۸ مه ۱۹۵۸ ۲ ۰ ۰ ۲  
۴ فرنچ مزاروش پرچم مجارستان ۵ دسامبر ۱۹۵۹– ۱۸ دسامبر ۱۹۵۹ ۶ ۳ ۱ ۲ %۵۰  
۵ حسین فکری پرچم ایران ۱ ژوئن ۱۹۶۲– ۱۶ مارس ۱۹۶۶ ۷ ۲ ۳ ۲ %۲۹ صعود به المپیک ۱۹۶۴
۶ گئورگی سوچ پرچم مجارستان ۱۰ دسامبر ۱۹۶۶ – ۲۰ دسامبر ۱۹۶۶ ۷ ۴ ۰ ۳ %۵۷ مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶
۷ حسین فکری پرچم ایران ۲۴ نوامبر ۱۹۶۷– ۲۶ نوامبر ۱۹۶۷ ۲ ۱ ۰ ۱ %۵۰  
۸ محمود بیاتی پرچم ایران ۱۰ مه ۱۹۶۸ – ۱۹ مه ۱۹۶۸ ۴ ۴ ۰ ۰ %۱۰۰ قهرمان جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸
۹ زدراکو رایکوف پرچم یوگسلاوی ۷ مارس ۱۹۶۹ – ۱۷ سپتامبر ۱۹۶۹ ۴ ۳ ۰ ۱ %۷۵  
۱۰ محمد بیاتی پرچم ایران ۱ سپتامبر ۱۹۷۰ – ۱ سپتامبر ۱۹۷۰ ۱ ۱ ۰ ۰ %۱۰۰  
۱۱ ایگور نتو پرچم اتحاد جماهیر شوروی ۴ نوامبر ۱۹۷۰ – ۱۱ دسامبر ۱۹۷۰ ۳ ۰ ۱ ۲  
۱۲ پرویز دهداری پرچم ایران ۱۰ سپتامبر ۱۹۷۱ – ۱۲ سپتامبر ۱۹۷۱ ۲ ۱ ۰ ۱ %۵۰ برنده مسابقات بین المللی قبرس ۱۹۷۱
۱۳ محمد رنجبر پرچم ایران ۷ مه ۱۹۷۲ - ۲۵ ژوئن ۱۹۷۲ ۹ ۵ ۱ ۳ %۵۶ قهرمان جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲
۱۴ محمود بیاتی پرچم ایران ۴ مه ۱۹۷۳– ۲۴ اوت ۱۹۷۳ ۹ ۵ ۲ ۲ %۵۶  
۱۵ دنی مک‌لنن پرچم اسکاتلند ۱۷ ژانویه ۱۹۷۴ – ۱۹ ژانویه ۱۹۷۴ ۲ ۱ ۰ ۱ %۵۰  
۱۶ فرانک اوفارل پرچم جمهوری ایرلند ۳ سپتامبر ۱۹۷۴– ۱۰ اوت ۱۹۷۵ ۹ ۷ ۰ ۲ %۷۸ قهرمان بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴
قهرمان مسابقات بین‌المللی ایران ۱۹۷۴
صعود به بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶
۱۷ حشمت مهاجرانی پرچم ایران ۳ ژوئن ۱۹۷۶ – ۶ سپتامبر ۱۹۷۸ ۲۸ ۱۵ ۷ ۶ %۵۴ قهرمان جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶
صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶
صعود به جام جهانی فوتبال ۱۹۷۸
۱۸ حسن حبیبی پرچم ایران ۵ اوت ۱۹۸۰ – ۲۵ فوریه ۱۹۸۲ ۱۲ ۹ ۲ ۱ %۶۴ صعود به بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۰
مقام سوم جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰
  ناصر ابراهیمی پرچم ایران آوریل ۱۹۸۲- سپتامبر ۱۹۸۲ ۰ ۰ ۰ ۰  
۱۹ جلال چراغ‌پور پرچم ایران ۲۱ نوامبر ۱۹۸۲- ۲۸ نوامبر ۱۹۸۲ ۴ ۲ ۰ ۲ %۵۰  
  احمد طوسی پرچم ایران ژوئن ۱۹۸۳- مارس ۱۹۸۴ ۰ ۰ ۰ ۰  
۲۰ محمود یاوری پرچم ایران ۷ اوت ۱۹۸۴ - ۱۸ اوت ۱۹۸۴ ۶ ۶ ۰ ۰ %۱۰۰  
۲۱ ناصر ابراهیمی پرچم ایران ۱ دسامبر ۱۹۸۴ – ۲۸ ژانویه ۱۹۸۵ ۸ ۲ ۴ ۲ %۲۵ مقام چهارم در جام ملتهای آسیا ۱۹۸۴
۲۲ پرویز دهداری پرچم ایران ۱۶ فوریه ۱۹۸۶ – ۲۲ ژانویه ۱۹۸۹ ۲۰ ۱۰ ۶ ۴ %۵۰ مقام سوم در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸
۲۳ رضا وطنخواه پرچم ایران ۲۳ فوریه ۱۹۸۹- ۱۷ مارس ۱۹۸۹ ۳ ۳ ۰ ۰ %۱۰۰  
۲۴ مهدی مناجاتی پرچم ایران ۳۰ مه ۱۹۸۹- ۲۲ ژوئیه ۱۹۸۹ ۳ ۲ ۰ ۱ %۶۷  
۲۵ علی پروین پرچم ایران ۱ نوامبر ۱۹۸۹ – ۲۸ اکتبر ۱۹۹۳ ۳۴ ۱۵ ۱۱ ۸ %۴۴ مدال طلا در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰
قهرمان جام اکو ۱۹۹۳
  حسن حبیبی پرچم ایران مارس ۱۹۹۴- اکتبر ۱۹۹۵ ۰ ۰ ۰ ۰  
۲۶ استانکو پوکله‌پوویچ پرچم کرواسی ۳ اکتبر ۱۹۹۴ – ۹ اکتبر ۱۹۹۴ ۴ ۱ ۲ ۱ %۲۵  
۲۷ محمد مایلی‌کهن پرچم ایران ۲۶ آوریل ۱۹۹۶ – ۷ نوامبر ۱۹۹۷ ۳۸ ۲۳ ۹ ۶ %۶۱ مقام سوم در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶
۲۸ والدیر ویرا پرچم برزیل ۱۶ نوامبر ۱۹۹۷- ۲۸ نوامبر ۱۹۹۷ ۳ ۰ ۲ ۱ صعود به جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸
۲۹ تومیسلاو ایویچ پرچم کرواسی ۲۸ ژانویه ۱۹۹۸- ۲۲ آوریل ۱۹۹۸ ۵ ۱ ۲ ۲ %۲۰  
۳۰ جلال طالبی پرچم ایران ۳ ژوئن ۱۹۹۸- ۲۵ ژوئن ۱۹۹۸ ۴ ۱ ۰ ۳ %۲۵ ایران موفق شد نخستین پیروزی در جام جهانی فوتبال را مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا به دست آورد.
۳۱ منصور پورحیدری پرچم ایران ۱۳ اکتبر ۱۹۹۸- ۴ فوریه ۲۰۰۰ ۱۷ ۹ ۵ ۳ %۵۳ مدال طلا در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸
۳۲ جلال طالبی پرچم ایران ۲۲ مارس ۲۰۰۰- ۲۳ اکتبر ۲۰۰۰ ۲۱ ۱۳ ۵ ۳ %۶۲ یک‌چهارم پایانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۰
قهرمان مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۰
۳۳ آدمار براگا پرچم برزیل ۲۴ نوامبر ۲۰۰۰- ۱۹ ژانویه ۲۰۰۱ ۳ ۳ ۰ ۰ %۱۰۰  
۳۴ میروسلاو بلاژویچ پرچم بوسنی و هرزگوین ۲۴ آوریل ۲۰۰۱- ۱۵ نوامبر ۲۰۰۱ ۱۹ ۱۰ ۴ ۵ %۵۳  
۳۵ برانکو ایوانکوویچ پرچم کرواسی ۶ فوریه ۲۰۰۲- ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۲ ۱۰ ۴ ۴ ۲ %۴۰  
۳۶ همایون شاهرخی پرچم ایران ۴ فوریه ۲۰۰۳- ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۳ ۵ ۱ ۱ ۳ %۲۰  
۳۷ برانکو ایوانکوویچ پرچم کرواسی ۱۲ اکتبر ۲۰۰۳ - ۲۱ ژوئن ۲۰۰۶ ۴۲ ۲۹ ۶ ۷ %۶۹ قهرمان مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۴
مقام سوم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴
صعود به جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶
۳۸ امیر قلعه‌نویی پرچم ایران ۸ اوت ۲۰۰۶- ۲۲ ژوئیه ۲۰۰۷ ۱۷ ۱۰ ۶ ۱ %۵۹ یک‌چهارم پایانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷
۳۹ پرویز مظلومی * پرچم ایران ۱۶ ژوئن ۲۰۰۷- ۲۴ ژوئن ۲۰۰۷ ۴ ۳ ۱ ۰ %۷۵ قهرمان مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۷
۴۰ منصور ابراهیم‌زاده (موقت) پرچم ایران ۱۰ ژانویه ۲۰۰۸- ۶ فوریه ۲۰۰۸ ۳ ۰ ۳ ۰  
۴۱ علی دایی پرچم ایران ۲۰ مارس ۲۰۰۸- ۲۸ مارس ۲۰۰۹ ۲۴ ۱۵ ۶ ۳ %۶۳ قهرمان مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۸
۴۲ اریش روته‌مولر (موقت) پرچم آلمان ۲۹ مارس ۲۰۰۹- ۵ آوریل ۲۰۰۹ ۱ ۰ ۱ ۰  
۴۳ محمد مایلی‌کهن پرچم ایران ۱۷ فوریه ۲۰۰۹-۱۷ فوریه ۲۰۰۹ ۰ ۰ ۰ ۰  
۴۴ افشین قطبی پرچم ایرانپرچم ایالات متحده آمریکا ۲۲ آوریل ۲۰۰۹- ۲۲ ژانویه ۲۰۱۱ ۳۰ ۱۶ ۶ ۸ %۵۲ یک‌چهارم پایانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱
۴۵ علیرضا منصوریان (موقت) پرچم ایران ۲۲ ژانویه ۲۰۱۱- ۹ فوریه ۲۰۱۱ ۱ ۱ ۰ ۰ %۱۰۰ ایران ۱ - ۰ روسیه
۴۶ کارلوس کیروش پرچم پرتغال ۴ آوریل ۲۰۱۱- تا کنون ۹ ۷ ۲ ۱ %۷۷٫۷۸  

* سرمربی تیم ملی ب فوتبال ایران در بازی‌های غرب آسیا ۲۰۰۷.

تیم کنونی مربی‌گری

جایگاهنامملیت
سرمربی کارلوس کیروش پرچم پرتغال
مربی آنتونیو سیموئز پرچم پرتغال
مربی امید نمازی پرچم ایران پرچم ایالات متحده آمریکا
مربی مارکار آقاجانیان پرچم ایران
آنالیزور مهرداد خانبان پرچم ایران
مربی دروازه‌بان‌ها دن گاسپار پرچم پرتغال پرچم ایالات متحده آمریکا
مربی بدنسازی میک مک‌درموت پرچم اسکاتلند
سرپرست عباس ترابیان پرچم ایران

بازیکنان

ترکیب کنونی بازیکنان

تازه‌ترین ترکیب
تاریخ اعلام ۱۱ مهر ۱۳۹۱
بازی  
مسابقه مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ (ایران - ازبکستان)
بازیکنان خط خورده محمد قاضی
بازیکنان دعوت شده جدید  
شمارهجایگاهبازیکنتاریخ تولد/سنبازی‌های ملیباشگاه
دروازه‌بان‌ها
  دروازه‌بان مهدی رحمتی ۱۳۶۱ (۳۰ سال) ۷۴ پرچم ایران استقلال
  دروازه‌بان رحمان احمدی ۱۳۵۹ (۳۲ سال) ۱ پرچم ایران سایپا
  دروازه‌بان سوشا مکانی ۱۳۶۵ (۲۵ سال) ۰ پرچم ایران تراکتورسازی
مدافعان
  مدافع حسین ماهینی ۱۳۶۵ (۲۶ سال) ۱۱ پرچم ایران پرسپولیس
  مدافع خسرو حیدری ۱۳۶۲ (۲۹ سال) ۳۹ پرچم ایران استقلال
  مدافع پژمان منتظری ۱۳۶۲ (۲۹ سال) ۹ پرچم ایران استقلال
  مدافع سید جلال حسینی ۱۳۶۰ (۳۱ سال) ۷۳ پرچم ایران پرسپولیس
  مدافع محمد نصرتی ۱۳۵۹ (۳۰ سال) ۶۶ پرچم ایران تراکتورسازی
  مدافع مهرداد پولادی ۱۳۶۵ (۲۶ سال) ۱۰ پرچم ایران پرسپولیس
  مدافع احسان حاج‌صفی ۱۳۶۹ (۲۲ سال) ۴۹ پرچم ایران تراکتورسازی
  مدافع پژمان نوری ۱۳۵۹ (۳۲ سال) ۴۶ پرچم ایران ملوان
  مدافع شجاع خلیل‌زاده ۱۳۶۸ (۲۳ سال) ۱ پرچم ایران مس کرمان
هافبک‌ها
  هافبک جواد نکونام ۱۳۵۹ (۳۱ سال) ۱۳۲ پرچم ایران استقلال
  هافبک امید نظری ۱۳۷۰ (۲۱ سال) ۲ پرچم سوئد آنخلهولمز
  هافبک علی کریمی ۱۳۵۷ (۳۴ سال) ۱۲۶ پرچم ایران پرسپولیس
  هافبک آندرانیک تیموریان ۱۳۶۱ (۳۰ سال) ۶۸ پرچم قطر الخریطیات
  هافبک محمد نوری ۱۳۶۱ (۳۰ سال) ۲۳ پرچم ایران پرسپولیس
  هافبک میلاد نوری ۱۳۶۵ (۲۶ سال) ۰ پرچم ایران صبای قم
  هافبک قاسم دهنوی ۱۳۶۰ (۳۱ سال) ۲ پرچم ایران تراکتورسازی
مهاجمان
  مهاجم اشکان دژاگه ۱۳۶۵ (۲۶ سال) ۴ پرچم انگلستان فولهام
  مهاجم محمدرضا خلعتبری ۱۳۶۲ (۲۹ سال) ۵۱ پرچم ایران سپاهان
  مهاجم علیرضا عباس‌فرد ۱۳۶۰ (۳۱ سال) ۱ پرچم ایران راه‌آهن
  مهاجم رضا قوچان‌نژاد ۱۳۶۶ (۲۵ سال) ۱ Flag of Belgium.svg سنت ترویدن
  مهاجم کریم انصاریفرد ۱۳۶۹ (۲۲ سال) ۳۳ پرچم ایران پرسپولیس
  مهاجم احمد حسن‌زاده ۱۳۶۳ (۲۸ سال) ۱ پرچم ایران مس کرمان
  مهاجم آرش افشین ۱۳۶۸ (۲۳ سال) ۳ پرچم ایران فولاد خوزستان
  مهاجم سید جلال رافخایی ۱۳۶۳ (۲۸ سال) ۸ پرچم ایران ملوان
  مهاجم یعقوب کریمی ۱۳۷۰ (۲۱ سال) ۱ پرچم ایران نفت تهران

بیشترین گل ملی

علی دایی آقای گل فوتبال ملی جهان

تا تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۲ بازیکنانی که دارای بیشترین گل زده ملی هستند بدین قرار است:

#نامدورانگلبازی ملی
۱ علی دایی ۱۹۹۳ - ۲۰۰۶ ۱۰۹ ۱۴۹
۲ کریم باقری ۱۹۹۳ - ۲۰۱۰ ۵۰ ۸۷
۳ علی کریمی* ۱۹۹۸ - تاکنون ۳۸ ۱۲۴
۴ جواد نکونام* ۲۰۰۰ - تاکنون ۳۱ ۱۳۱
۵ غلامحسین مظلومی ۱۹۶۹ - ۱۹۷۷ ۱۹ ۴۰
= فرشاد پیوس ۱۹۸۴ - ۱۹۹۴ ۱۹ ۳۴
۷ علی‌اصغر مدیرروستا ۱۹۹۰ - ۱۹۹۸ ۱۸ ۳۲
۸ وحید هاشمیان ۱۹۹۸ - ۲۰۰۹ ۱۵ ۵۰
۹ علی‌رضا واحدی نیکبخت* ۲۰۰۰ - ۲۰۰۸ ۱۴ ۷۷
۱۰ مهدی مهدوی‌کیا ۱۹۹۶ - ۲۰۰۹ ۱۳ ۱۱۱
= علی پروین ۱۹۷۰ - ۱۹۸۰ ۱۳ ۷۶
= حسن روشن ۱۹۷۴ - ۱۹۸۰ ۱۳ ۳۹
۱۳ پرویز قلیچ‌خانی ۱۹۶۴ - ۱۹۷۷ ۱۲ ۶۴
= حمیدرضا استیلی ۱۹۹۰ - ۲۰۰۰ ۱۲ ۸۲
۱۵ غلامرضا رضایی* ۲۰۰۸ - تاکنون ۱۱ ۴۴
۱۶ هادی عقیلی* ۲۰۰۶ - تاکنون ۱۰ ۶۲
= کریم باوی ۱۹۸۶ - ۱۹۸۹ ۱۰ ۲۳
= فرهاد مجیدی ۱۹۹۶ - ۲۰۱۱ ۱۰ ۴۵

بر اساس داده‌هایی از FIFA و RSSSF.
* بازیکنی که هنوز بازی می‌کند یا امکان دارد بازی کند.

[ویرایش] افتخارات

[ویرایش] بین‌المللی

  • جام جهانی فوتبال
حضور (۳): ۱۹۷۸, ۱۹۹۸, ۲۰۰۶

[ویرایش] قاره‌ای

  • جام ملت‌های آسیا
قهرمان (۳): ۱۹۶۸, ۱۹۷۲, ۱۹۷۶
سوم (۴): ۱۹۸۰, ۱۹۸۸, ۱۹۹۶, ۲۰۰۴
  • بازی‌های آسیایی
قهرمان (۳): ۱۹۷۴, ۱۹۹۰, ۱۹۹۸
نایب قهرمان (۲): ۱۹۵۱, ۱۹۶۶

* پس از بازی‌های آسیایی سال ۲۰۰۲ تیم زیر ۲۳ سال در این بازی‌ها شرکت می‌کند.

 منطقه‌ای

  • قهرمانی فوتبال غرب آسیا
قهرمان (۴): ۲۰۰۰, ۲۰۰۴, ۲۰۰۷, ۲۰۰۸
نایب قهرمان (۱): ۲۰۱۰
سوم (۱): ۲۰۰۲
  • جام اکو
قهرمان (۳): ۱۹۶۵, ۱۹۷۰, ۱۹۹۳
'۱۹۶۷, ۱۹۶۹, ۱۹۷۴


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 10

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 371
کل نظرات کل نظرات : 377
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 18
تعداد اعضا تعداد اعضا : 355

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 206
بازدید دیروز بازدید دیروز : 323
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 3
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 819
بازدید ماه بازدید ماه : 12,910
بازدید سال بازدید سال : 82,656
بازدید کلی بازدید کلی : 1,098,353

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.191.178.68
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
نظرسنجي
چه نوع مطالبی در وب قرار گیرد ؟

پشتيباني آنلاين
ارتباط با مدیر
پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 44983 آنتی ویروس موبایل فارسی شد Kaspersky Lab KMS9 v9.0.49
 بازدید : 31719 IP های جدید ایرانی بازی کانتر استریک سورس(CSS)
 بازدید : 22325 دانلود آهنگ زیبای ترکیAy yüzlüm اثری از شاهکار های Murat Göğebakan (مرات گویه باخان)
 بازدید : 16197 دانلود سوالات مرحله اول هجدهمین المپیاد زیست شناسی سال 94-93 به همراه کلید پاسخ(کد1و2)
 بازدید : 15763 دانلود سوالات مرحله اول نوزدهمین المپیاد زیست شناسی سال 95-94 به همراه کلید پاسخ(کد1و2) + کلید نهایی
 بازدید : 11393 دانلود سوالات مرحله اول المپیاد شیمی سال 94-93 به همراه کلید پاسخ(کد1)
 بازدید : 6395 دانلود نت + آهنگ بی کلام + آهنگ با کلام الهه ناز
 بازدید : 5097 اعلام نتایج مرحله دوم المپیاد های علمی و ادبی 95-1394
 بازدید : 4099 دانلود سوالات مرحله اول المپیاد ریاضی سال 94-93 به همراه کلید پاسخ(کد1) +راه حل تشریحی
 بازدید : 3755 دانلود نت آهنگ زیبای ترکیAy yüzlüm اثری از شاهکار های Murat Göğebakan (مرات گویه باخان)
 بازدید : 3403 دانلود سوالات مرحله اول سی و چهارمین المپیاد ریاضی سال 95-94 به همراه کلید پاسخ(کد1و2) +راه حل تشریحی
 بازدید : 3037 دانلود آلبوم فوق العاده Sana Olan Aşkim Şahit ازMurat Göğebakan
 بازدید : 3037 دانلود موسیقی بی کلام سنتی ایرانی اثری از بیژن مرتضوی
 بازدید : 2783 تصاویری از تشریح زبان انسان
 بازدید : 2653 دانلود سوالات مرحله دوم نوزدهمین المپیاد زیست شناسی سال 95-94 به همراه پاسخ(کد1و2)+توضیحات تشریحی
 بازدید : 2639 دانلود سوالات مرحله اول المپیاد فیزیک سال 94-93 به همراه کلید پاسخ(کد1)
 بازدید : 2487 دانلود کلیپ + آهنگ سرود بازیکنان رئال مادرید به مناسبت دهمین جام لیگ قهرمانان(De Cima)
 بازدید : 2453 دانلود نت + آهنگ یار دبستانی
 بازدید : 2383 آموزش برگرداندن سیستم شوت و پاس عمقی بازی pes 2014 به حالت قدیمی 2013
 بازدید : 2235 اموزش انلاین بازی کردن کانتر استریک سورس (CSS)